صفحه ما در رسانه های اجتماعی
یکشنبه 5 تیر 1401 ساعت 20:52
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • باشگاه اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • باشگاه اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه سایر

راندن در بریتانیا برای خودروهای کلاسیک آلاینده گران تر می شود

10 خرداد 1400 ساعت 14:14
Share on whatsappShare on telegram

به گزارش اقتصاد انرژی همان طور که می دانید از دسامبر سال 2020، قوانین جدیدی در خصوص مالیات و عوارض خودروهای کلاسیک در بریتانیا وضع شده که به قیمت این خودروها هنگام خرید و فروش، 30 درصد می افزاید. به عنوان مثال خودرویی که تاکنون 30 هزار دلار قیمت گذاری می شد، خرید آن 39 هزار دلار هزینه بر می دارد.

علاوه بر این در شهر لندن محدودیت های جدیدی برای دارندگان خودروهای کلاسیک وضع شده است. در این محدودیت جدید، دارندگان خودروهای کلاسیک باید هفته ای 650 پوند بابت ورود به خیابان های لندن بپردازند. و این بخشی از راهکارهای کاهش آلایندگی دولت است. طبیعی است لطمه اصلی به این دارندگان خودروهای کلاسیک نمی خورد، چون دارندگان این خودروها راه هایی را می دانند که همین هزینه ها را به مشتریان خود تحمیل کنند.

در بریتانیا یک اتحادی شکل گرفته تحت عنوان «اتحاد خودروهای کلاسیک و تاریخی» Historic And Classic Vehicles Alliance که سرواژه آن شده است HCVA. حالا این اتحادیه می گوید سخت گیرانه تر شدن استفاده از خودروهای تاریخی و کلاسیک، به 100 هزار شغل در بریتانیا لطمه می زند.

آنها اعتقاد دارند که این ماجرا از این طرز تفکر نشأت می گیرد که داشتن خودروی کلاسیک نشانه لاکچری بودن است؛ پس هر کس که سوار خودروی کلاسیک است باید عوارض و مالیات بیشتری بپردازد، چون برای لاکچری بازان که خیالی نیست.

اما جای یک موضوع در این بحث خالی است، مکانیک ها و کارگران خطوط تولید لوازم یدکی خودروها هستند که تاوان سخت گیرانه تر شدن این قوانین را می دهند. این قوانین قصد تنبیه لاکچری بازان را دارد و می خواهد عوارض و مالیات آنها را افزایش دهد اما در عمل دود آن به چشم کارگران طبقه متوسطی می رود که در صنعت تعمیر و نگهداری خودروهای کلاسیک مشغول به کار هستند.

به گفته ی این اتحادیه HCVA، صنعت تعمیر و نگهداری خودروهای کلاسیک در بازار بریتانیا سالانه 18.3 میلیارد پوند فعالیت اقتصادی ایجاد می کند که فقط داخلی نیست بلکه یک تجارت بین المللی هم هست.

در 25 ماه مه (4 خرداد) HCVA‌ خبری را منتشر کرد و در آن قوانین جدید واردات و صادرات خودروهای کلاسیک مورد بررسی قرار گرفته است و این مقررات از ابتدای سال جاری اجرایی شده اند. از دسامبر 2020، واردات خودروهای کلاسیک به انگلستان مشمول 20 درصد مالیات بر ارزش افزوده VAT‌و 10 درصد تعرفه واردات خودروهای کلاسیک می شود که جمعاً 30 درصد به قیمت واردات خودروهای کلاسیک می افزاید.

از نظر این اتحادیه،‌ وضع چنین قوانینی، سخت گیری بیش از حد است و از آثار و عواقب آن از دست رفتن مشاغل در بین مردم خواهد بود. پیشنهاد HCVA این است که بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، سیاست گذاران و قانون گذاران بهتر است باعث رونق خودروهای کلاسیک شوند نه آن که پا روی خرخره آنها بگذارند. چون این کار باعث حفظ مشاغل در بخش های مختلف از جمله متخصصان نوسازی، نمایندگی ها، تأمین کنندگان قطعات یدکی و به طور کلی در بخش خدمات پس از فروش خودروها می شود.

به گزارش «انرژی امروز» از سایپا نیوز به نقل از موتورییس، این اتحادیه HCVA‌ همچنین عضو هم می پذیرید و قصد دارد به حمایت خود از صنعت خدمات و سرگرمی کلکسیون داری و خودروهای کلاسیک و تاریخی ادامه دهد.

🖨
لینک کوتاه :

https://eghtesadenergy.ir/227497

برچسب: اقتصاداقتصاد انرژیانگلستانخودرو
نوشته قبلی

بومی سازی فناوری تصفیه خانه های غشاء سرامیکی

نوشته بعدی

زنگنه: به‌راحتی می‌توانیم تولید نفت را به روزی ۶.۵ میلیون بشکه برسانیم؛ برخی این را نمی‌خواهند

مطالب مرتبط

صف‌های طویل در برخی از جایگاه‌های سوخت خراسان جنوبی
نفت و گاز

صف‌های طویل در برخی از جایگاه‌های سوخت خراسان جنوبی

1 تیر 1401

اقتصاد انرژی- صف‌های طویل در برخی از جایگاه‌های سوخت خراسان جنوبی برای دریافت گازوئیل این روزها تبدیل به معمایی شده...

سیاست قطع برق برای پرمصرف‌های تهرانی اعمال می‌شود؟
آب و برق

سیاست قطع برق برای پرمصرف‌های تهرانی اعمال می‌شود؟

22 خرداد 1401

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با تاکید بر اینکه قطعا با مشترکان پرمصرف شهر تهران برخورد خواهد شد،...

نوشته بعدی

زنگنه: به‌راحتی می‌توانیم تولید نفت را به روزی ۶.۵ میلیون بشکه برسانیم؛ برخی این را نمی‌خواهند

کارنامه یکساله کمیسیون انرژی شورای اسلامی

کارنامه یکساله کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نصب افزونه : ابزارک برگه نوشته نیاز به جی نیوز دارد - نمایش پیشخوان نصب شود
  • پربازدیدترین
  • پربحث ترین
  • آخرین اخبار
۳۵۰ گزارش لکه نفتی پس از طوفان آیدا

۳۵۰ گزارش لکه نفتی پس از طوفان آیدا

17 شهریور 1400
مسئولیت‌های اجتماعی پتروشیمی جم؛ از بیابان‌زدایی تا ایجاد شغل و کمک به خیریه‌ها و بیمارستان‌ها

مسئولیت‌های اجتماعی پتروشیمی جم؛ از بیابان‌زدایی تا ایجاد شغل و کمک به خیریه‌ها و بیمارستان‌ها

27 بهمن 1399
خلاصه‌ای از مهم‌ترین اتفاقات ایران پلاست چهاردهم در روز دوم+فیلم

خلاصه‌ای از مهم‌ترین اتفاقات ایران پلاست چهاردهم در روز دوم+فیلم

20 بهمن 1399
روحانی: از بس برجام بزرگ بود دنیا توطئه کرد کمر آن را بشکند+فیلم

روحانی: از بس برجام بزرگ بود دنیا توطئه کرد کمر آن را بشکند+فیلم

11 اسفند 1399
آمادگی پالایشگاه‌های گاز برای زمستان

آمادگی پالایشگاه‌های گاز برای زمستان

قبض‌های برق نجومی؛ چرا و چگونه؟

قبض‌های برق نجومی؛ چرا و چگونه؟

زنگ خطر تامین آب و برق کشور به صدا درآمد

زنگ خطر تامین آب و برق کشور به صدا درآمد

توانیر: مصرف برق در فروردین امسال ۲۲ درصد رشد کرده؛ این رقم کم سابقه است

توانیر: مصرف برق در فروردین امسال ۲۲ درصد رشد کرده؛ این رقم کم سابقه است

مسئولیت اجتماعی چرا و چگونه؟

مسئولیت اجتماعی چرا و چگونه؟

5 تیر 1401
حرکت کشورها به سوی انرژی های  نوپدید

حرکت کشورها به سوی انرژی های  نوپدید

5 تیر 1401
۵۸۰ هزار مشترک از مشترکان صنعتی برق محدودیتی ندارند

۵۸۰ هزار مشترک از مشترکان صنعتی برق محدودیتی ندارند

5 تیر 1401
شایعه کمبود برق سیمان را گران کرد

شایعه کمبود برق سیمان را گران کرد

5 تیر 1401
مسئولیت اجتماعی چرا و چگونه؟

مسئولیت اجتماعی چرا و چگونه؟

5 تیر 1401
حرکت کشورها به سوی انرژی های  نوپدید

حرکت کشورها به سوی انرژی های  نوپدید

5 تیر 1401
۵۸۰ هزار مشترک از مشترکان صنعتی برق محدودیتی ندارند

۵۸۰ هزار مشترک از مشترکان صنعتی برق محدودیتی ندارند

5 تیر 1401
شایعه کمبود برق سیمان را گران کرد

شایعه کمبود برق سیمان را گران کرد

5 تیر 1401
بحران آغاز شده و گاز اکنون یک منبع کمیاب در کشور است

بحران آغاز شده و گاز اکنون یک منبع کمیاب در کشور است

5 تیر 1401
صندوق نفت نخستین دستگاه کشور در اعمال اضافات عمومی

صندوق نفت نخستین دستگاه کشور در اعمال اضافات عمومی

5 تیر 1401

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو

نگاهی متفاوت به عرصه خبر و اطلاع رسانی

لوگو-اقتصاد انرژی

Eghtesad Energy News Agency  is licensed under a  Creative Commons Attribution 4.0 International License

نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • باشگاه اقتصاد انرژی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است